We krijgen vaak de vraag of wij tips hebben voor artiesten om nog meer uit een Gigstarter profiel te halen. Daarom hebben we tientallen profielen nauwkeurig bekeken en een top 5 gemaakt met tips waar je zeker op moet letten als artiest op Gigstarter. Pas op, dit kan zomaar leiden tot meer Gigs!
De top 5:
1.Youtube video
Het account op Gigstarter is er voor bedoeld om jezelf als artiest zo goed mogelijk te verkopen. Je moet er dus altijd voor zorgen dat jouw account eruit springt. Zorg daarom voor een goede representatieve video waarin jij of jullie te zien zijn tijdens een optreden. Hierdoor krijgt een potentiele boeker een zo'n goed mogelijk beeld van jou als artiest. Waarom het zo belangrijk is? Wij kregen veel feedback binnen van de boekers dat ze het filmpje de doorslaggevende factor vinden. Dit gegeven geldt voor alle soorten genres, van rockbands tot aan DJ's.
2.Gebruik Gigstarter voor alle boekingen
Gigstarter is een online platform dat gebruik maakt van een ranking systeem. Hoe meer boekingen en reviews er binnen komen voor jouw act, hoe hoger de ranking van jouw profiel in de zoekresultaten. Je kan ook een offerte uitsturen naar een boeker waarmee het contact initieel niet via Gigstarter is gelopen. Dit kan in dashboard onder de tab offertes. Hierdoor staan niet alleen al je afspraken zwart-op-wit en in een overzicht, ook ontvangt je opdrachtgever een dag na het optreden automatisch een 'review verzoek'.
Deze review heeft ook weer een positieve werking op het profiel. Met meer reviews kom je hoger in de zoekresultaten op Gigstarter en maak je weer meer kans op optredens. Ook kan die ene review iemand die je profiel ziet over de streep trekken om contact met je op te nemen. Op naar de top in de ranking!
The Bitches in de Bitterzoet
3.Social media
Om boekers een zo goed mogelijk beeld te geven van jou/jullie als artiest is het zeer aan te raden een Facebookpagina en een YouTube kanaal te koppelen aan het Gigstarter profiel.
4.Prijs
Zorg voor een goede prijs-kwaliteitsverhouding. Vraag een redelijke vergoeding, maar prijs jezelf ook niet uit de markt. Onthoud altijd dat een te hoge prijs mogelijke boekers kan afschrikken. Zorg liever voor een schappelijke prijs range op jouw profiel waardoor je sneller in contact komt met de boeker. Deze boeker zal een vrijblijvende offerte-aanvraag doen en door het directe contact kan jij als artiest gaan onderhandelen in de live chat via ons platform.
Daniel Gueli Trio op de FunkMis, georganiseerd door Gigstarter
5.Contact met een boeker
Als je bent uitgenodigd voor een oproep maak je grote kans op de gig. Je hoeft de aanvrager alleen te overtuigen. Bekijk het op deze manier en geef dit het beste aan met een persoonlijk bericht naar de opdrachtgever. Wij zien dat artiesten die deze benadering hanteren vaker worden gekozen door de boeker.
Hopelijk hebben we je met deze blog weer een stukje op weg geholpen om meer uit ons platform te halen. We zijn ook altijd nieuwsgierig naar jullie ervaringen en feedback, mail ons daarover gerust naar info@gigstarter.nl.
Tot Gigs,
Het Gigstarter Team